Tuesday, April 9, 2019

Kereta nak bateri baru

Dalam proses pindah rumah minggu lepas, kereta ni entah dah berapa kali ulang alik angkut barang.. ada sekali tu ternampak ada tumpahan warna hijau bawah kereta.. risau jugalah.


Lepas hantar papa ke komuter, saya dgn Arshad pergilah ke bengkel untuk check nak tahu apa yg bocor.  Rupa-rupanya paip laluan air coolant bocor. Yang bentuk S tu. Kos ganti rm45.


Minggu lepas pula, masa pagi2 nak hantar Khai ke sekolah, kereta pulak tak boleh start. Masalah bateri agaknya. Terus saya call grab untuk hantar Khai ke sekolah.  
Nak tunggu mekanik, pukul 9.30 baru kedai bukak. 
Pagi tu call lah mcdelivery for breakfast. Papa pulak ada meeting di KL, makanya saya sorang lah kena handle kereta. Pukul 10 mekanik datang dan jumpa start kereta. Bawa kereta ke bengkel dan buat tyre alignment sekali. Kos kali ni rm308. Bateri dah naik harga katanya. 


Alhamdulillah masalah selesai.. saya percaya setiap dugaan pasti ada jalan keluar. Allah tidak akan menduga umatnya dengan dugaan yang lebih dari kemampuan nya. Dalam rezeki kita ada rezeki orang lain. Redha dengan ketentuan Nya.

No comments:

Related Posts with Thumbnails