Friday, March 8, 2019

Dugaan

Bismillahirrahmanirrahim..
Alhamdulillah. Dugaan datang tapi masih cantik juga aturan Allah SWT. Sesungguhnya Allah maha mengetahui.

Kejadian hari ini.. selesai menghantar papa, Khai n abang ke masjid, saya meneruskan perjalanan untuk menjemput Fatihah dari sekolah dan kemudian menghantar Yasmin pula ke sekolah.. tapi belum sempat buat semua tu, tiba2 kereta mati enjinnya di traffic light tepi AmBank.

Terus saya hidupkan lampu hazzard dan letakkan kon keselamatan di belakang kereta.. dahlah kat traffic light, kesian terganggu traffic flow di situ. 
Kemudian saya call adik saya supaya datang bantu saya. Boleh lah dia tolong saya tolak kereta ke tepi nanti.

Sedang saya dan Yasmin menunggu, tiba2 ternampak kereta cikgu Zati berhenti di tepi.. Alhamdulillah cikgu bawa yasmin ke sekolah.. selesai satu masalah. 
Kemudian saya call Fatihah nak beritahu dia kereta rosak, kenalah fatihah balik naik grab. Alhamdulillah satu lagi masalah selesai. Kemudian call papa beritahu kereta rosak dan suruh papa tumpang kawannya farid untuk balik ke rumah dari masjid. 
Alhamdulillah anak2 selamat sampai ke rumah dan Yasmin selamat ke sekolah.

Saya call mekanik, dan mekanik memaklumkan alternator rosak.. adoi.. pasti mahal tu. Mekanik tukar bateri kereta,dan enjin dapat dihidupkan dan saya pandu kereta terus ke bengkel. Kos membaiki antara 700 - 900.. hmm tak cukup pula duitnya. Tapi alhamdulillah mekanik beri options untuk kami settlekan. 

Dugaan yang datang kena dihadapi dengan sabar.. insyaallah semoga Allah permudahkan. Jangan lah kita mengeluh.. 

Satu je saya tak dapat siapkan hari ini, saya tak dapat nak pos barang customer. Alhamdulillah saya dah maklumkan dan customer faham. 

No comments:

Related Posts with Thumbnails