Saturday, October 8, 2011

bila dah start susah nak berenti

bila malas.. malas jer dan susah nak start.. bila dah start.. susah nak berenti.. itulah keadaannya saya bila menjahit ni. sekarang ni tengah gila2 menjahit.. nak kuar jalan2 pun malas.. sebab kalau boleh nak siapkan jugak 3 4 beg sehari.

tapi semalam anak2 ajak pergi MidValley.. kesian pulak dah lama tak gi jalan2 ke KL. yang tak tahannya pergi kl ni jalan jem je.. jadi saya bawak majalah handmade, baca dalam kete.. kalau kat rumah memang tak de masa nak membelek2 majalah handmade ni.. cantiknya beg2 dalam majalah tu.. nak membuatnya entah bila sebab banyak tempahan nak disiapkan..

anak2 dah besar ni macam2 permintaannya.. kalau sorang dibelikan barang, yang 3 lagi
pun kena dibelikan juga.. alhamdulillah ada rezeki anak2 dapat barang yang dihajatkan.

Salihin dapat kasut, arshad juga dapat kasut, khai dapat mainan G.I Joe, yasmin dapat mainan jugak. Pergi kedai CD.. sorang2 pilih cerita masing2. masa nak balik tu sempat lagi makan desert.. Arshad kata "lepas ni pergi beli barang mama lah pulak".. saya kata "barang mama takde kat sini.. bawak mama pergi kedai kain je.. :-)" barang lain mama tak nak.. :-).. papa pulak kata "papa takde apa2 nak beli, untuk korang je papa belikan" agaknya bila dah ada anak2 ni, dah tak rasa keperluan diri itu penting.. semuanya untuk anak2 didahulukan. Bila beli kasut sendiri, RM15 pun rasa mahal.. tapi kalau anak mintak kasut harga RM100 pun dibelikan..hmm

kami sampai Midvalley pukul 5 lebih.. keluar dari situ 9.30pm.. tapi sampai rumah kat Klang pukul 11.45.. 2 jam lebih nak sampai rumah. semuanya pasal jalan jem.. entah pasal apa jem pun tak tau.. buang masa betul dalam kete.. dalam hati asik fikir tak dapatlah menjahit ni.. ingat dapatlah siapkan 2 beg hari ni

tapi sampai je rumah, lepas buat apa yg patut, saya terus menggunting dan menjahit.. sambil melayan citer biniku gangster.. dan ditemani oleh salihin yg berinternet.. sampai pukul 3 pagi.. siap 2 beg.. alhamdulillah.

dah lama tidak menulis di blog ni.. asik letak gambar je. bukan apa, kengkadang macam2 ingin dikongsi, tapi bila fikir2, simpan jelah... takut nanti tersalah tulis, menyesal pulak..

pasal tutorial, saya bukan taknak buat.. saya tak pandai nak citer.. bila amik gambar pun, kamera ciput.. gambar dekat tak clear.. maaf ye, saya bukan kedekut ilmu.. tanyalah apa saja kat saya (pm saya di facebook, insyaallah saya jawab)

No comments:

Related Posts with Thumbnails