Sunday, July 17, 2011

Beg bekalan makanan

saya ada terima satu order dari ziela, dia nak letak bekal makanan anaknya. sebab saya pun tak sure, saya minta ukuran dari dia. Saiz dia bagi 9" x 9" x 8". Bila saya dah potong ikut ukuran tu.. nilah rupanya bila siap di sambung..


betul2 square bentuknya.. termenung saya memikirkan mcamana nak buat cover beg ni.. ni pandangan dari bawah..



saya rasa dalam seminggu saya biarkan je beg tu mcm tu je.. saya siapkan tempahan yg lain.. saya takde idea langsung. Biasanya saya mcm tulah.. bila idea tak datang, saya memang takde hati nak buat langsung. kesian ziela tunggu lama, beg dia yang lain semua dah siap.. tapi bila ziela dah buat bayaran, saya dah tak boleh delay lagi, saya dok pikir.. membayangkan mcamana nak buat.. akhirnya, saya teringat kat Sohana from mybotang.blogspot.com. Dia selalu buat beg Bento (japanese term). So saya visitlah blog dia dengan harapan dapatlah idea nak siapkan beg ni. Cantik2 tau beg bento Sohana sebab fabrik2 dia memang cantik.

Dah belek2 gambar2 kat blog sohana, saya pun cubalah figure out how to make something like the bento bag.. ada tutorial ke? i'm not sure so i just figure it out myself..

this is how it turns out..



terpendek pulak lining kat atas tu.. jadi bila ditarik tali tu tak dapat tutup keseluruhannnya.. takpe ke Ziela? bolehlah ye.. :-)





this is my first time, maaf tak sempurna. terima kasih ziela sudi menempah dari saya.

No comments:

Related Posts with Thumbnails