Tuesday, September 6, 2011

Yasmin berbaju raya

masih mood raya lagi sekarang kan.. walaupun saya dah mula menjahit beg, tapi mood belum datang untuk upload gambar beg.. :-) rasanya baju2 raya yang saya jahit pun belum lagi saya upload.. tahun ni asik terlupa je nak snap gambar beraya.. ada a few jer yang sempat snap guna hp hubby.. tu yg leceh nak transfer sebab saya tak jumpa usb cable nya.

yasmin tahun ni dah pandai nak minta baju.. nak 10 dia kata.. heheh! tapi saya kata kat dia, baju mama jahit campur dengan baju beli ada 10 kot.. :-) senyum je dia

jom layan gambar yasmin berbaju raya

1. Baju cotton pink bercorak rama-rama. ada lebih kain sikit, saya buatkan pouch


2. Baju cotton purple.. yang ini sama dengan baju saya. Tudung yasmin yang pilih sendiri


3. Baju cotton hijau.. yang ini tak sempat nak jahit apa2 kat bhgian leher.. kosong je.


4. Baju kebaya labuh.. yang ini saya beli siap. Tak plan nak beli tapi masa ternampak tu terus minat.. cantik pula si yasmin pakai. puas hati saya beli.. :-)


tahun ni yasmin dah faham sikit pasal raya.. tapi paling suka kira duit raya, sebab dia tengok abang2 sibuk kira duit raya.. suka juga bawak beg n purse bila nak keluar rumah.. mentang2lah ada duit.. :-) tahun ini juga yasmin masih lagi takut dengan bunga api.. abang2 main kat luar, dia cuma lihat dari dalam rumah.. yasmin memang takut dengan bunyi mercun dan bunga api.

raya pertama saya dan suami berbaju purple, dan untuk anak2 baju warna oren.. tapi yasmin nak baju yang sama dengan saya, jadi dia tak nak pakai baju warna oren tu. Yasmin ni asik nak kena dengar cakap dia je.. kuat sangat merajuk. Selalu nak kena ingatkan dan nasihatkan dia.. apa2 pun tahun ini saya seronok juga berhari raya sebab emak saya beraya di rumah saya tahun ini.

2 comments:

Mila@Rimbun said...

amboi model si kenit tuh cantiknyerrrr.. berapa umur yasmin ni?
kalau compare antara bertudung n tak.. lagi comel bertudunglah

Haida Hussin said...

mila, yasmin 4 tahun.. itulah saya selalu bgtau dia comel pakai tudung.. :-) nak menggalakkan dia bertudung.. :-)

Related Posts with Thumbnails