Wednesday, April 27, 2011

Beg Arshad

dah lama tak buat beg untuk anak2, masa awal persekolahan haritu pun mereka beli je beg baru.. mama sibuk masa tu. Arshad anak saya yg kedua ni (12 yrsold), kalau nak benda memang tak sabar.. hari2 dia tanya. Akhirnya saya kata, "pergi amik kain tu dan gunting sendiri.. nanti mama bagi measurement". Malam tu jugak dia buat.. walaupun saya agak tidak puas hati sebab gunting tak lurus dan gosok interfacing pun ada kurang kemas sikit.. ukuran pun lain di ukur lain di gunting.. entah mcmana boleh kurang 1/2 inci.

Masa dia buat tu, saya sedang menggunting kain untuk buat jubah.. ada kawan saya menempah. Memang saya dah kata kat dia yang harini mama tak buat beg, nak siapkan jubah 2 pasang ni dulu. Dia dah duduk kat depan mesin jahit tu, saya rasa kalau saya guide dia.. pasti dia boleh buat.. tapi dah waktu time tidur.. esok nak sekolah.

So esok paginya baru saya jahitkan.. terus dia pakai masa pergi sekolah agama tengahari tu.



Nampak Arshad ada beg baru.. Salihin pun nak.. Khai pun nak.. hmmm.. nantilah insyaAllah ada masa mama buatkan.. :-)

No comments:

Related Posts with Thumbnails