Monday, May 16, 2011

Beg untuk Emak

pagi tadi emak datang rumah.. dia bawak beg tesco yang green bag tu. dia suruh saya jahitkan velcro supaya beg tu tertutup. saya tanya emak nak buat apa? nak pergi mana? rupa2nya dia nak pergi kelas pengajian al-Quran.. nak betulkan bacaan katanya. Saya kata kenapa mak tak suruh saya je jahitkan.. dia kata beg ni murah je.. beg kau kan nak modal lagi beli kain.. alahaii.. emak ni. kalau untuk mak mestilah ateh buatkan.

Jadi lepas mak balik, saya pun mulalah menggunting kain. harini jugak saya nak bg kat mak. Inilah rupa begnya.. saya rasa warna ni sesuai untuk mak.



tadi saya dah suruh yasmin bagi kat mak.. dia kata "warna hitam putih yang bunga2 tu takde ke?" nak gelak saya dibuatnya. Tadi orang tanya nak beg, kata taknak.. dah buatkan ada pilihan di hati rupanya.. :-)

No comments:

Related Posts with Thumbnails