Friday, May 13, 2011

menjahit..menjahit.. menjahit lagi

yesterday i've been sewing the whole day (almost :-)) badan rasa letih betul. bila berdiri tumit ni rasa sakit bila pijak dan berjalan.. kenapalah agaknya. keje menjahit je bukan berjalan pun..

tapi alhamdulillah dapat siapkan tempahan semalam.. malam nya pergi hantar dan dapatlah rezeki lagi.. dapatlah saya belikan McDonald untuk Khai. Khai balik sekolah letih sangat semalam, sampai taknak makan.. tapi bila saya kata nanti mama belikan Filet mcD.. baru dia nak makan.

dalam minggu ni memang saya jahit full swing.. kesian jugak kat mesin tu.. :-) harap2 ada rezeki untuk saya dapat sebuah lagi mesin jahit.. bolehlah mak saya tolong jahit baju raya tahun ni.. amin.

cerita pasal yasmin pulak.. budak ni memang suka sangat tunggu tepi saya bila saya menjahit. bila dia nampak je saya duduk kat mesin tu, mesti dia datang.. kat tepi mesin jahit tu saya ada letak kotak untuk saya letak barang.. dia akan berdiri atas kotak tu.. "mama nak benang warna apa?.. lepas ni mama nak benang warna apa?.. bila mama nak jahitkan beg untuk Min?.." itulah soalan dia setiap hari. Saya tanya dia kenapa min suka tengok mama jahit.. dia jawab "sebab bila Min tengok mama jahit, macam Min pun tengah jahit".. "bila mama gunting A B C.. macam Min yang gunting".. :-).. tu yang tak tahan tu.. kengkadang habis gam UHU saya dikerjakan.. kengkadang bertaburan benang yang dah disusun tu.. tapi saya berdoa agar Yasmin tidak tercedera terkena jarum atau gunting.. amin.

cuaca sekarang memang panas sangat kan? anak2 saya sorang2 demam.. saya pun demam jugak.. harini dah selsema.. telan activfast je lah

2 comments:

SCLover said...

moga Haida dimurah rezki utk keluarga dan anak2..aminnn..

Haida Hussin said...

aminn.. terima kasih

Related Posts with Thumbnails