Sunday, February 7, 2010

alhamdulillah.. mesin dah ok

hari sabtu haritu sedang saya menjahit tetiba jarum mesin patah.. bila saya ganti dengan yang baru, jarum tu terkena tapak dalam mesin tu bila nak jahit dan tak boleh jahitlah maknanya. paniklah jugak sekejap sebab banyak nak siapkan ni.. ahad ada 3 beg dah janji dengan orang nak siapkan.. huhu..

saya pun carilah buku telefon.. harap2 nombor pakcik yang servis mesin jahit saya tu 8 tahun yang lalu masih ada (yeap! dah 8 tahun tak servis.. patutlah sakit). Alhamdulillah jumpa pun no tu dan pakcik tu boleh datang jam jam tu jugak (masa tu dah pukul 6). tak sampai 15 minit dah sampai.. efficient betul.. :-). lepas dah check semua rupanya gear mesin jahit tu dah haus dan ada yang sumpik.. kena ganti sepasang. aduh! mesti mahal ni.. memang betul pun harga barang campur upah cost me RM180.. there goes my profit from sewing.. huhuhu. kena keje lagi kuatlah lepas ni. tapi pakcik kata kena pegi cari barang dan tunggu dia call.. dalam hati saya macamanalah nak menjahit ni..

inilah bentuk gear tu.. (sori tak clear..)


alhamdulillah.. Allah mempermudahkan saya untuk mencari rezeki ni.. malam tu pakcik call dan kata barang tu ada dan esok pagi dia datang. syukur sangat2. lega hati saya.. jadi malam tu memandangkan mesin tak boleh guna, saya menggunting kain je lah.

tepat jam 10 pakcik datang.. jam 11 dah siap. yeah!! dah boleh guna. Alhamdulillah.
ni sempat gak snap gambar pakcik tengah repair.. hehe. Arshad tu tengok je apa pakcik tu buat.

1 comment:

ainiayu said...

hahaha...patut la mesin meragam....dh 8 tahun tk diservis...hehehe...alhamdulillah sume dh ok....masa pakcik tu servis haida tgk la cara dia wat...nnt klu jem sikit2 tu tk yah la panggil pakcik....gear mesin tu sekali sekala mmg kena letak pelincir...hehehe...sib baik ada pakcik...kannnn.....

Related Posts with Thumbnails