Friday, March 19, 2010

cerita anak2 sahaja

pin!! pin!!

"Ma! poslaju sampai!" jerit salah seorang anak saya. yang yasmin dan khai pulak "Ma! kain! kain!"

saya pulak jerit "abang chali.. tolong pegi sain" salihin lah pegi keluar amik dengan diikuti oleh yasmin. Lepas tu Yasmin akan cuba sedaya upaya nak buka pakej dari posmen tu.

gelak saya sorang2 tengok gelagat anak2. sejak saya dah mula fulltime menjahit ni.. diorang dah tau routine. kalau ada poslaju je mesti ingat mama order kain, kalau saya packing beg, mesti yasmin kata "nak pegi pos ofis ye ma?".. bila kain sampai, anak2lah sibuk nak tengok kain apa. bila pegi pos ofis, arshad dan yasmin suka nak ikut. Yasmin sibuk nak duduk kat kounter pos tu nak hulurkan borang poslaju dan byr duit. Bila saya nak cepat.. salihin lah tolong isi borang poslaju. dan bila saya nak pilih kain.. anak2 jugalah saya tanya cantik ke tak..

tapi kalau pergi kedai jahitan.. memang saya tak nak bawak. kedai tu dahlah sempit.. macam2 barang pulak tu.. risau si yasmin usik itu dan ini. tinggalkan yasmin kat rumah nenek baru saya pergi kedai.

ada sekali tu salihin tanya.. "bila mama nak stop jahit? sian yasmin.. she's been neglected." hmmm.. alahai.. betul cakap salihin. tapi mama buat semua ni sebab nak tolong papa cari rezeki untuk keluarga.. i try to manage my time.. time management is something i'm not good at.. terima kasih anak2 mama semua. love you all!

1 comment:

Nomaliza said...

Seronok tgk gelagat anak2 kan? Kadang2 sakit kepala juga dibuatnya, tapi itulah...sayang2 juga, dah nama pun anak kan? Hehe...cantik beg2 yang baru2 tu..

Related Posts with Thumbnails