Monday, March 8, 2010

saya tak sihat..

dalam beberapa hari ni saya memang rasa tak sedap badan.. dah berapa lama saya tak tidur siang.. tapi beberapa harini tertidur juga saya dengan yasmin. mungkin kerana faktor cuaca, saya dijangkiti selsema. menjahit pun jadi slow sikit. harini saya dapat buat 2 beg sahaja. i'm out of schedule now.. so saya terpaksa tutup tempahan buat sementara waktu sehingga siap semua tempahan yang telah saya terima terdahulu..(about 30 bags altogether.. alhamdulillah). Insyaallah akhir bulan March baru saya akan buka tempahan semula.

sedar tak sedar dah masuk bulan Mac. bermakna sudah 3 bulan saya menjahit full time. Alhamdulillah diatas rezeki yang diberikan Allah. dah bermacam2 saya buat untuk membantu menambah kewangan keluarga dan kini diberikan Allah satu lagi jalan untuk saya mencari rezeki yang halal sambil masih lagi dapat duduk di rumah menjaga anak2. terima kasih pada rakan2 craft dan juga pada follower yang ada dan yang senyap..:-) yang banyak memberi semangat dan inspirasi untuk saya menjahit beg2. saya mohon maaf jika ada kekurangan pada hasil jahitan, dan juga jika ada mana2 blogger yang terasa seperti saya meniru rekaan mereka tanpa saya sedari (tolong email kat saya ye jika rasa saya meniru).

macam sedih pulak entry saya kali ni.. iyelah biasanya ada gambar beg yang ceria tapi kali ni tak ada.. :-) esoklah saya upload gambar lagi.. :-)

ok.. tukar mood pulak. cerita pasal anak2 pasti menceriakan. pagi tadi yasmin bangun tidur awal dari saya. dia kejutkan saya macam ni "mama angunlah.. mama aitlah" (bangunlah, jahitlah). Kelakarlah pulak yasmin ni suruh saya menjahit, biasanya dia tak bagi saya menjahit..:-) Yasmin masih lagi suka usik semua barang2 jahitan saya.. masih lagi suka main dengan butang2.. masih lagi suka sepahkan kain2 saya. Ada sekali tu dia main dengan interfacing. biasanya saya sekali beli 10m. dia bentang 10m interfacing tu dari ruang tv sampai ke dapur.. yang khai pulak join sekali menyorok bawah interfacing tu. kengkadang interfacing yang saya dah gulung elok2, dia amik buat main pedang2.. ruler L-shape tu pun diorang suka sangat main.



arshad pulak sibuk suruh ajar dia menjahit. pantang lepa je, mesti dia duduk kat mesin jahit tu menjahit apa2 jelah. hari tu saya bagi jugak di cuba jahit pensil case dia sendiri.. semua orang dia bagitau. kadang2 saya suruh dia tolong iron kain yang nak dilekatkan interfacing. dia ni minat tapi tak ada kesabaran tu yang saya susah nak ajar. semalam pencil case dia dengan kawan2 dia, arshad yang gunting kain dan iron interfacing. saya jahitkan je. sebabnya dia tak sabar nak bawak pegi sekolah.

minggu ni minggu ujian anak2 di sekolah. semoga arshad dan salihin dapat buat yang terbaik.

sampai disini saja.. esok sambung lagi insyaAllah.

7 comments:

nuhaz said...

aii kak..hope akak cepat sihat n dpt jahit banyak lagi beg2 yg cantik2 ye :)

ainiayu said...

salam haida...siannya...sama la ngan saya....dh lama saya tk tido petang tp semalam tertido gak ....tatau apsal ngantuk sgt....barang haida saya dh pos tadi...insyaallah esok sampai la

ok..take care & semoga cepat sihat...leh jait laju2...hehehe....

Haida Hussin said...

wsalam aini.. terima kasih.
dah pos ke.. alahai saya belum pun bayar lagi.
u too.. take care. hehehe..jahit laju2.. :-))

Haida Hussin said...

hai nuhaz.. thank you.. :-)
semangat dah datang ni bolehlah tgk hasil kerja zila pulak.. :-) caiyok!!

Zura said...

get well soon kak haida! *hugs*

eycha said...

Haida

menjahit tu menjahit jugak yer tapi kesihatan tetap kena jaga..semoga sehat selalu ok

Haida Hussin said...

Zura.. :-) thank you.

eycha.. terima kasih. itulah sibuk je menjahit saya memang tak jaga kesihatan ni. terima kasih ye ingatkan.. :-)

Related Posts with Thumbnails