Tuesday, January 12, 2010

beg khai

semalam kain yang saya order dah sampai.. ada satu kain ni (stripe jugak) khai suka. dia kata mama jahit cepat ye untuk khai.. esok nak pegi sekolah. tapi malam tadi saya tak sempat nak jahit sebab menyiapkan pencil case kawan2 salihin dan arshad. pagi ni dia tanya lagi.. saya kata kejap ye nanti mama jahitlah.. tapi masa berjalan begitu cepat.. dengan keje rumah dan sebagainya sampai ke tengahari.. khai pun dah merajuk taknak pergi sekolah. so saya kata.. pergi mandi.. makan.. pakai baju sendiri.. jgn kacau mama.. mama jahit cepat2. so saya pun jahitlah.. kelam kabutlah jugak. pukul 2 dia dah nak pergi sekolah. saya jahit hentam sajalah sebab khai budak kecik so dia mesti tak perasan pun.. :-)



sebenarnya embellishment tu tak siap pun masa dia bawak pegi sekolah.. sempat jahit huruf K tu je.. bila dah balik tadi saya sambung lagi.. alhamdulillah dia suka sangat.



yang si kecik ni pun menyibuk jugak.. biasalah.



tengok tu.. mata dia pandang tv tapi tangan dia nak cabut embellishment tu.. especially butang kat huruf 'a' tu



balik je dari sekolah khai kata.. "mama cikgu nor pun nak beg" lol!

2 comments:

ainiayu said...

wah..laju sungguh haida....ok la klu cikgu pn dah berkenan...pasni ode dr kwn2 cikgu lak...hehehe...semakin maju nampaknya....best...best....

Haida Hussin said...

hehehe aini... masa saya menjahit tu kejap2 dia tanya.. mama dah siap? saya jawab.. tgk mama jahit ni sampai menggigil2 tgn.. budak ni tak tau sabar.. ni dia dah tido.. siap letak beg tu tepi bantal.

Related Posts with Thumbnails