Sunday, January 17, 2010

sewing marathon

feewwhh!! i've been sewing none stop for i don't know how many days.. i guess since new year. alhamdulillah for the good response. Alhamdulillah..

this bag is for 5 year old Afreena. really hope she likes it. hope she likes butterfly.


and this is for 8 year old aaron. just a simple one coz normally boys don't like fancy deco.. (am i rite?)



yang ini yasmin lah menjadi model untuk beg kecik



here's another margaret bag for liyana with her name on it. i'm out of the big red button (kat kedai pun out of stock) so i used a multiple layer of buttons. i love it coz it really matches the pattern of the fabric.



tadi masa saya tinggalkan mesin jahit kejap sebab nak menggosok.. rupa2nya si kenit ni buat sepah kat mesin jahit ku yang memang dah bersepah pun (tak sempat lagi nak mengemas huhu..) ohh ini keje yasmin ye.. tak boleh leka sikit. risaunya tgk dia main gunting.. dia kata "min jahit macam mama kan.. " lepas tu dia senyum.. :-)




lihatlah betapa bersepahnya tempat saya menjahit. malulah pulak kengkawan tengok.. (tadi tengok workstation durra cantik betul). saya cuma gunakan meja komputer lama (desktop dah tak guna so saya manafaatkanlah). saya menggunting kat lantai je (cuma dulu masa mengandung je saya menggunting atas meja makan)

to wannur, saya lagi giler tengok your felt creation. saya guna butterfly yang wannur buat kat beg afreena tu.

2 comments:

ainiayu said...

yasmin dh menunjukkan minat tu...blh mewarisi bakat maknyer....tp carefull....byk benda bahaya dlm bilik jahit...klu tk membahayakan anak...mungkin bahaya utk hasil jahitan yg dh siap....huhuhu....(baju saya penah berlubang digunting anak dareku....)

Haida Hussin said...

betul tu aini.. risau betul. tak boleh leka. sibuk betul dia nak menolong.

Related Posts with Thumbnails