Sunday, January 31, 2010

Ottobre Sewalong

finally dapat jugak saya join Ottobre Sewalong yang dibuat oleh zura. di sebabkan saya tak penah tengok magazine ottobre tu, so saya ikut je apa yang saya lihat di blog zura ni. (hmm.. saya rasa yasmin amik gambar pun lebih kurang mcam hanan.. :-) ok ye zura.. bolehlah ni kan.




saya gunakan apa je yang ada dalam simpanan. tak sempatlah nak pi beli kain and reben. jadi saya guna reben satin je. fabric ni memang saya suka sangat patternnya.. so sweet ribbons tu.




zura, kebetulan pulak saya guna bias tape yang sama, sebab tu je yang ada dan sesuai pulak dengan warna fabric ni. it really is an easy dress to make.. it took me about less than 2 hours to finish it.

rasanya tak sempat saya join JomJahit dgn tinihani.. next time lah nampaknya.

4 comments:

Zura said...

kak haida, all I can say is cute, cute, cute!! suka sangat the girly ribbons fabric and betullah anak-anak dara kita ni posing nye sama..bukan apa, si kenit I tu merajuk sebenarnya tak nak tengok kamera tu yang gambar ala2 candid je lol...

Love your version kak haida, memang senang pattern ni kan? thanks for joining kak *Hugs*

duniavitamintini said...

kak haida...cantiknya...
senang je ye nk cantum tgn dan badan tu?
huhu..sy br nk mula..waaawaa

d u r a said...

kak haida,
cantik la dress ni bila yasmin pakai.corak butterflies tu mmg cute.

Maia said...

kak haida, comelnya dress style kak haida ni.. corak kain pun cantik.. :D

semua kate senang eh? errmm... senang lah jugak kot cuma saya tak biasa buat dress style ni.. amik mase lebih dari 2 jam.. :D

Related Posts with Thumbnails